loading...
سیستم عامل و شبکه های کامپیوتری
admin بازدید : 79 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همانطور که میدانید، مهارتهای هفتگانه ICDL به صورت استاندارد اینگونه آموزش داده میشوند:

مهارت اول: مفهوم تکنولوژی اطلاعاتی IT
مهارت دوم: استفاده از کامپیوتر در مدیریت فایلها (آموزش ویندوز XP)
مهارت سوم: کار با واژه پردازها (آموزش Word)
مهارت چهارم: کار با صفحات گسترده (آموزش Excel)
مهارت پنجم: کار با بانکهای اطلاعاتی (آموزش Access)
مهارت ششم: ارائه مطالب Presentation (آموزش PowerPoint)
مهارت هفتم: اطلاعات و ارتباطات (آموزش استفاده از شبکه ها و اینترنت)

http://ketabnak.com/images/covers/6183_2_icdl2.JPG

دانلود فایل در ادامه مطلب
admin بازدید : 137 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
با عرضه‌ی نسخه‌ی Middle East یا خاورمیانه‌ی بیش‌تر برنامه‌های گرافیکی و ساخت انیمیشن دیگر نیاز به فارسی‌نویس کمتر احساس می‌شود، اما هنوز هم برنامه‌هایی هستند که قابلیت تایپ مستقیم زبان شیرین فارسی را ندارند. قصد داریم یک فارسی‌نویس قدرتمند و البته رایگان را معرفی کنیم. به کمک برنامه‌ی Persian TTT (مخفف Persian Type True Typist) به آسانی می‌توانید در بیش‌تر برنامه‌های گرافیکی و... فارسی تایپ کنید.

روش کار با این نرم افزار بسیار آسان است؛ کافی است متن مورد نظرتان را در این برنامه تایپ کنید، سپس متن را کپی کنید و نهایتا در برنامه مورد نظر یکی از فونت‌هایی را که با نام "_F" شروع می‌شوند انتخاب کرده و Paste کنید!



admin بازدید : 64 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که یک گزارش از میزان دریافت و ارسال اطلاعات در اینترنت را داشته باشید.

نرم افزار DU Meter یک گزارش ماهانه ،هفتگی ، روزانه و ساعتی از میزان دانلود و آپلود از طریق سیستم شما را نشان میدهد. این امکان بیشتر از همه به کار کسانی که اینترنتی با پهنای باند محدود دارند می خورد.

DU Meter یک پنجره کوچک بر روی صفحه نمایش شما ایجاد کرده و سرعت و میزان دریافت را به صورت گرافیکی و نمودار یا نوشتاری به شما نشان میدهد. از امکانات دیگر این نرم افزار میتوان به ثبت تمام اطلاعات و منبع و مقصد آنها اشاره کرد.
DU Meter قابلیتی به نام View Connections  را داراست که شما میتوانید تمام نرم افزار هایی که هم اکنون باز هستند و در حال استفاده از اینترنت هستند را ببینید. این نرم افزار سبک و در عین حال بسیار کاربردی به هیچ وجه سرعت اینترنت شما را کم نکرده و حتی به آن کمک میکند.


قابلیت های كلیدی نرم افزار DU Meter 5.20 Build 3453 :

  • شما را از تغییرات در اتصال های جدید با خبر میسازد.
  • سازگاری کامل با XP و Vista و 7
  • قابلیت تهیه یک گزارش به صورت HTML, Excel, PDF,...
  • قابلیت stopwatch برای ثبت دقیق بین یک بازه زمانی
  • سازگاری با تمام اینترنت های
admin بازدید : 84 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
ZetaUploader نرمافزاری است برای آپلود فایل برای سایت ها و وبلاگ . از قابلیت ها این نرم افزار این است که لینک دانلود فایل آپلود شده را به ایمیل شما ارسال میکند.


دانلود فایل در ادامه مطلب
admin بازدید : 145 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

مقایسه مدلهای OSI وTCP/IP

مدل مرجع OSI و مدل مرجعTCP/IP نقاطمشترک زیادی دارند. هر دوی آنها مبتنی بر مجموعه‌ای از پروتکل‌های مستقل هستند، و عملکردلایه‌ها نیز تا حدی شبیه یکدیگر است. مدل OSI ثابت کرده که بهترین ابزار برای توصیف شبکه‌های کامپیوتریاست. اما پروتکل‌های TCP/IP در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو مدل تفاوت هایی با همدارند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

در مدلTCP/IP تفاوتسرویس ها، واسط‌ها و پروتکل‌ها واضح و مشخص نمی‌باشد.

پروتکلهای OSI بهتر ازTCP/IP مخفیشده است.

دانلود فایل در ادامه مطلب
admin بازدید : 131 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فیبر نوری چیست و عملکرد آن چگونه است؟

فیبر نوری چیست و کاربرد و عملکرد فیبر نوری چگونهاست
فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالا است . امروزه از فیبرنوری در موارد متفاوتی نظیر: شبکه های تلفن شهری و بین شهری ، شبکه های کامپیوتریو اینترنت استفاده بعمل می آید. فیبرنوری رشته ای از تارهای شیشه ای بوده که هر یکاز تارها دارای ضخامتی معادل تار موی انسان را داشته و از آنان برای انتقالاطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود.
مبانیفیبر نوری
فیبر نوری ، رشته ای از تارهای بسیار نازک شیشه ای بوده که قطر هر یک از تارهانظیر قطر یک تار موی انسان است . تارهای فوق در کلاف هائی سازماندهی و کابل هاینوری را بوجود می آورند. از فیبر نوری بمنظور ارسال سیگنال های نوری در مسافت هایطولانی استفاده می شود.
دانلود فایل doc  و pdf در ادامه مطلب
admin بازدید : 190 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فایروال چیست؟

در صورتدستیابی سایرین به سیستم شما ، کامپیوتر شما دارای استعداد بمراتب بیشتری در مقابلانواع تهاجمات می باشد .  شما میتواند با استفادهو نصب یک فایروال ، محدودیت لازم در خصوص دستیابی به کامپیوتر و اطلاعات را فراهم نمائید.


دانلود فایل doc . و pdf .  در ادامه مطلب

admin بازدید : 4070 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (2)

كتاب: ساختمان داده در C++

مترجم: امیر علیخانزاده  

1- فصل اول:

نوع داده انتزاعی(مجرد): ADT : وقتی در برنامه ایی به نوعی داده نیاز باشد كه در آن زبان وجودندارد برنامه نویس باید نوع مورد نظرش را ایجاد كند. نوع داده ایی را كه برنامهنویس ایجاد می كند نوع داده انتزاعی می گویند.

ADT یك مدل ریاضی است كه عملیاتی بر روی آن مدلتعریف می شود. هرنوع داده متشكل از چند مقدار و مجموعه ای از عملیات بر روی آنهااست.

مانند نوع داده int كه در زبان Cعملیاتهایی مانند * + - = /  >  <  و غیره برای آنها تعریف شده است.

در این درس انواع مختلفی از ADT ها را بوجود می آوریم مانند آرایه ها و ماتریس ها و درخت ها وغیره

admin بازدید : 344 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (1)
کار با کنترل MsFlexGrid که یک گرید خوب برای نمایش داده ها هست و ویژگی های منحصر به فردی دارد، خروجی شبیه شکل زیر -با کمک حلقه های تو در تو- را نیز خواهد داشت



دانلود پروژه در ادامه مطلب
admin بازدید : 70 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

سلول خورشیدی

سلول خورشیدی(به انگلیسی: solar cell یا photovoltaiccell یا photoelectriccell) یک قطعه الکترونیکی حالت جامد*[۱] است که انرژینور خورشید را مستقیما توسط اثر فوتوولتاییک*[۲] به الکتریسیته تبدیل می کند.

سلول خورشیدی ساختهشده از ویفر سیلیکون سلول‌های خورشیدی کاربرد بسیاری دارند. سلول‌های تکی برای فراهمکردن توان لازم دستگاه‌های کوچک‌تر مانند ماشین حساب الکترونیکی به کار می‌روند. آرایه‌هایفوتوولتاییک الکتریسیته  بازیافت‌شدنی‌ای را تولید می‌کنند که عمدتاً در مواردعدم وجود سیستم انتقال و توزیع الکتریکی کاربرد دارد. برای مثال می‌توان به محل‌هایدور از دسترس، ماهواره‌های مدارگرد، کاوش‌گرهای فضایی و ساختمان‌های مخابراتی دور ازدسترس اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از این نوع انرژی امروزه در محل‌هایی که شبکهتوزیع هم موجود است مرسوم شده‌است.

دانلود فایل doc.  و pdf .  در ادامه مطلب

admin بازدید : 119 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این زبان در اوائل دهه 1980 توسط Bjarne stroustrup 


در آزمایشگاه بل طراحی شده. این زبان عملاً توسعه یافته


زبان برنامه نویسی C می باشد كه امكان نوشتن برنامه‌های


ساختیافته شئ گرا را می‌دهد.


دانلود فایل پاور پوینت در ادامه مطلب

admin بازدید : 72 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

حذف پس زمینه از بین مو

یکی از سخت ترین پس زمینه ها برای حذف کردن ، پس زمینه های مختلط باانواع مو می باشد، مخصوصا در مواقعی که مو دارای جزئیات زیادی باشد و نتوان پسزمینه را به راحتی آز آن جدا کرد.در اینجا یک تکنیک ساده در عین حال بسیار موثربرای حذف پس زمینه بدون توجه به پیچیدگی آن را برای شما توضیح داده ایم.عکسی کهبرای اینکار انتخاب کرده ایم دارای پیچیدگی زیادی بوده علاوه بر آن خم های مشکلیبرای برش در آن وجود دارد.

دانلود فایل آمورش در ادامه مطلب

admin بازدید : 437 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (1)
تعریفو تاریخچه معماری خوشه

معماری خوشه اتصالات دو یا چند رایانه با استفاده از شبکه های اضافی و تکنولوژینرم افزار را به یک سرور مجازی یا منطقی. از نقطه نظر تکنولوژی از این دیدگاه ،معماری خوشه ارائه فرصت برای معماران سیستم را به هم پیوند سیستم قدرتمند یونیکسبه سرور حتی قوی تر. و ، از آنجا که هر جزء از تقسیم عددی بر مضرب در خوشه وجوددارد ، ممکن است برای سرور مجازی برای ادامه به پردازش اطلاعات که با شکست مواجهقطعات و یا وقتی که اپراتور سیستم را انتخاب کنید برای حفظ یک جزء از خوشه.

دانلود فایل doc . و pdf . در ادامه مطلب
admin بازدید : 54 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بزرگترین بردی كه در داخل كیس رایانهمشاهده می شود، مادربرد یا برد اصلی است. برد اصلی شامل چند چیپ ست می باشد و این چیپها نقل و انتقال اطلاعات بین پروسسور و دیگر اجزا را میسر می سازند. مادربردها در انواعمختلفی از نظر شكل و اندازه تولید می شوند. شكل و اندازه آن ها متناسب با كیس های موجوددر بازار می باشد.

تمامی قطعات در درون رایانه بنحویبا مادربرد در ارتباط هستند. که این ارتباط یا بطور مستقیم است و یا توسط کابلهای رابط.

اجزای اصلی مادربرد

این قطعات عبارتند از:

1. سوكت یا سوكتهای مربوط به cpu

2. اسلات های توسعه ISA PCI  AGP و PCI Exp

دانلود فایل doc . و pdf . در ادامه مطلب

admin بازدید : 66 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لایه های سیستم فایل

کاربرد، بویژه نا برنامه ساز، در محیطی کاملا منطقی عملمی‌کند و دید خاصی از سیستم فایل دارد که گاه به آن سیستم فایل مجازی می‌گویند اماصرفنظر از این لایه مجازی سیستم فایل ، هر سیستم فایل را می‌توان به دو لایه اصلی منطقیو فیزیکی تقسیم کرد .

در این معماری ، اجزاء اصلی به شرح زیر :

درایور: در پایین ترین سطح معماری قرار دارد و مستقیمابا کنترلر یا کانال در تماس است.

دانلود فایل doc . و pdf . در ادامه مطلب

admin بازدید : 72 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رسانه های انتقال

لایه فیزیکیپایین ترین لایه در مدل مرجع ارتباط سامانه‌های باز (OSI)می باشد.این لایه وظیفه انتقال بیتها از طریق كانال مخابراتی را عهده دار می شود.مسائل طراحی در این لایه عمدتا از نوع فیزیكی، الكتریكی، تایمینگ، رسانه فیزیكیانتقال است. در این لایه باید نقش عوامل طبیعی را نیز در نظر داشته باشیم. در اینبخش بیشتر درباره نحوه انتقال فیزیکی اطلاعات بحث می گردد. این رسانه ها را میتوان در دو دسته تقسیم بندی نمود:رسانه های هدایت پذیر همچون سیم مسی و فیبر نوری.

دانلود فایل doc . و pdf . در ادامه مطلب

admin بازدید : 124 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چگونه cmos مادربرد را ریست کنیم؟!

رایانه ، تمامتنظیمات خود را در Cmos ذخیره می کند.این تنظیمات شامل اطلاعات روی دیسک های سخت که نصب کرده اید، سرعت پردازنده و نوع و سرعت حافظه رم سیستم است. هنگاهمی که سختافزار جدیدی را نصب می کنیم و به مشکلی بر می خورید. ممکن است اطلاعات روی Cmosخراب یا منسوخ و قدیمی باشد. در این حالت ممکن است تغییراتی رابه تنظیمات سخت افزاری اعمال کنید که پس از آن رایانه شما قادر به استارتکردن نباشد.

دانلود فایل doc . و pdf . در ادامه مطلب
admin بازدید : 66 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

Internet Download Manager 6.07 Build 12Retail Final یكی از قدرتمند ترین نرم افزارهای

http://hitspedia.com/wp-content/uploads/2011/10/1_Internet_Download_Manager_5.19.jpeg

مدیریت دانلود میباشد. شتاب دهنده دانلود این دانلو منیجر یكی از بی رغیب ترین ها میباشد. كه با آن شما میتوانید با سرعت فوق العاده بالا و با سرعتی باورنكردی از اینترنت دانلود كنید. شما با این نرم افزار با تمامی مروگر ها و تمامی سیستم عاملهای موجود سازگاری كامل را دارد و شما میتوانید با نصب این دانلود منیجر به راحتی از سایتهای YouTube, Google Video, MySpaceTV به راحتی بدون نیاز به نرم افزار خاص در این زمینه دانلود كنید.

 این نرم افزار میتوانید سرعت دانلود را تا %500 افزایش می دهد. بر خلاف دیگر دانلود منیجر ها که قبل از شروع به دانلود فایل ها را قطعه قطعه می کنند IDM در هنگام دانلود و بسته به سرعت اینترنت یا ... File ها را قطعه قطعه کرده و دانلود می کند که این عمل باعث بهبود سرعت دانلود و دریافت File خواهد شد از ویژگی های این نرم افزار می توان به ظاهری ساده، پشتیبانی از اکثر مرور گرهای محبوب، نصب آسان،  قابلیت ادامه یافتن دانلود بعد از قطع اتصال از اینترنت، زمانبدنی دانلود ها و ... اشاره کرد.

 

دانلود در ادامه مطلب
admin بازدید : 56 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تاریخچه پیدایش كامپیوتر

نخستین ماشین محاسب مكانیكی ، ماشین ساده ای بود كه بلزپاسكال آن را ساخته بود و به وسیله چند اهرم و چرخ دهنده ، میتوانست عملیات جمع و تفریقرا انجام بدهد.

پس از آن ، لایب نیتز ، با افزودن چند چرخ دهنده به ماشینپاسكال ، ماشینی ساخت كه می توانست ضرب و تقسیم را هم انجام بدهد و آن را ماشین محاسبنامید.

بعدها ، چارلز بابیج ماشینی برای محاسبه ی چند جمله ایها ابداع كرد آن را ماشین تفاضلی نامید و سپس به فكر ساخت وسیله ی محاسباتی كاملتریافتاد كه میشد به آن برنامه داد . این ماشین ، شباهت فراوانی به رایانه های امروزیداشت و به همین دلیل ، نام بابیج به عنوان پدر رایانه در تاریخ باقی مانده است .

دانلود فایل doc. و pdf . در ادامه مطلب

admin بازدید : 58 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تقسیمبندی بر اساس توپولوژی . الگوی هندسی استفاده شده جهت اتصال کامپیوترها ، توپولوژینامیده می شود. توپولوژی انتخاب شده برای پیاده سازی شبکه ها، عاملی مهم در جهتکشف و برطرف نمودن خطاء در شبکه خواهد بود. انتخاب یک توپولوژی خاص نمی تواند بدونارتباط با محیط انتقال و روش های استفاده از خط مطرح گردد. نوع توپولوژی انتخابیجهت اتصال کامپیوترها به یکدیگر ، مستقیما" بر نوع محیط انتقال و روش هایاستفاده از خط تاثیر می گذارد. با توجه به تاثیر مستقیم توپولوژی انتخابی در نوع کابلکشی و هزینه های مربوط به آن ، می بایست با دقت و تامل به انتخاب توپولوژی یک شبکههمت گماشت . عوامل مختلفی جهت انتخاب یک توپولوژی بهینه مطرح می شود. مهمترین اینعوامل بشرح ذیل است :
دانلود فایل pdf و doc  در ادامه مطلب
admin بازدید : 68 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

همه شما تا به حال تجربه اتصال به اینترنت را داشته ایدو كم و بیش اطلاعاتی راجع به این موضوع دارید. برای آشنایی بیشتر نكاتی هر چند مختصردر مورد شبكه و قطعات مورد نیاز در آن خواهیم گفت.

همان طور كه میدانید اینترنت ، متشكل از شبكه هایی استكه هر یك از طریق مسیرهایی به دیگری متصل هستند. این مسیرها تبادل اطلاعات را میسرمی سازند. به عبارتی اتصال به اینترنت به معنی دستیابی به این مسیرها است. حال برایاینكه این شبكه ها كه شامل هزاران كامپیوتر هستند بتوانند به درستی با هم در ارتباطباشند به وسایل و قطعات ویژه ای مثل هاب، تكرار كننده، مسیریاب و نیاز دارند.در ادامه به توضیح مختصری از تجهیزات اصلی یک شبکه می پردازیم:

دانلود فایل pdf. و DOC. در ادامه مطلب

admin بازدید : 47 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

OperatingSystem Layers

Conceptually,the Linux operating system issimilar to an onion. It consists of many layers, one on top of the other. Atthe very core is the interface with the hardware. The operating system mustknow how to communicate with the hardware or nothing can get done. This is themost privileged aspect of the operating system.

Because it needs toaccess the hardware directly, this part of the operating system isthe most powerful as well as the most dangerous. What accesses the hardware isa set of functions within the operating system itself (the kernel) called devicedrivers. If it does not behave correctly, a device driver has thepotential of wiping out data on your hard disk or "crashing "
دانلودفایل .doc و .pdf در ادامه مطلب
admin بازدید : 83 دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 نظرات (1)

لایه های سیستمعامل

میتوان تصورکرد سیستم عامل Linux شبیه بهپیاز است.این سیستم عامل شامل لایه های زیادی است که یکی روی دیگری قرار میگیرد.وسط این لایه های میانجی  سخت افزاراست.سیستم عامل باید بداند که چطور با این سخت افزار در ارتباط باشد یا بدون وجودچیزی بتواند انجام شود.این برترین امتیاز سیستم عامل است.

از آنجایی که سیستم عامل نیاز به ارتباط ودسترسیمستقیم به سخت افزار دارد در این بخش از آن بسیار قدرتمند و خطرناک میباشدو. چیزیکه به سخت افزار دسترسی دارد مجموعه ای از عملکرد ها و وظایف درون خود سیستم است(هسته)...

دانلود فایل doc. و pdf. در ادامه مطلب

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 439
  • بازدید کلی : 14,292